Informacje o dostępności
- Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
Deklaracja dostępności
Wstęp
Ośrodek Pomocy Społecznej w Konstancinie-Jeziornie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP oraz strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie ma zastosowanie do strony BIP https://bip.opskonstancinjeziorna.pl/ oraz strony internetowej Ośrodka https://opskonstancinjeziorna.pl/
Data publikacji strony internetowej: 9 kwietnia 2018 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 9 kwietnia 2018 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa Ośrodka oraz strona BIP Ośrodka są częściowo zgodne z załącznikiem do ustawy.
Serwis urzędu został stworzony zgodnie ze standardami W3C. Serwis jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki. Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Niezgodności:
- Mogą występować problemy dotyczącej małej czcionki w elementach strony.
- Mogą występować problemy z kontrastem w elementach graficznych, wytworzonych poza podmiotem i zamieszczonych na zlecenie innych podmiotów.
- Mogą występować problemy z tekstem alternatywnym. Są na bieżąco usuwane.
Skróty klawiszowe
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiszowych. Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi.
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 9 kwietnia 2018 r.
Data sporządzenia aktualnej wersji deklaracji: 26 marca 2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 26 marca 2025 r.
Deklaracja została sporządzona na podstawie przeglądu dokonanego przez koordynatora dostępności posługującego się powszechnie dostępnymi narzędziami do automatycznego wykrywania błędów dostępności cyfrowej. W roku 2025 planowany jest zewnętrzny audyt stron Ośrodka przez wyspecjalizowany podmiot zewnętrzny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt z Panem Marcinem Miziołowskim mailowo kancelaria@opskonstancinjeziorna.pl lub telefonicznie 22 756 34 84
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej strony internetowej i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępniania cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku odmowy, wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Siedziba Ośrodka mieści się w budynku przy ul. Rycerskiej 13. Wejście jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami- posiada podjazd i jest zabezpieczone barierkami. Do Ośrodka można się także dostać komunikacja miejską. W bliskiej odległości znajdują się przystanki Skolimów 01, Skolimów 02, Skolimów 03, które obsługują linie autobusowe o numerach 251, 710 oraz L16.
Budynek ma windę oraz toaletę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowaną na parterze. Przy budynku jest duży parking z jednym, odpowiednio oznaczonym, miejscem dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Do budynku można wejść z psem asystującym.
Kancelaria ogólna Ośrodka znajduje się na parterze przy głównym wejściu.
Ograniczenia występujące w budynku:
- brak systemu tłumaczenia języka migowego;
- brak pętli indukcyjnych;
- brak systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;
- brak oznaczeń w Alfabecie Braille’a.
- Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem